Element 68Element 45Element 44Element 63Element 64Element 43Element 41Element 46Element 47Element 69Element 76Element 62Element 61Element 81Element 82Element 50Element 52Element 79Element 79Element 7Element 8Element 73Element 74Element 17Element 16Element 75Element 13Element 12Element 14Element 15Element 31Element 32Element 59Element 58Element 71Element 70Element 88Element 88Element 56Element 57Element 54Element 55Element 18Element 20Element 23Element 65Element 21Element 22iconsiconsElement 83iconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsElement 84iconsiconsElement 36Element 35Element 1Element 27Element 28Element 30Element 29Element 24Element 25Element 2Element 1Element 66

Medienerziehung aus der Perspektive der Verfassung

Medienerziehung aus der Perspektive der Verfassung

In the volume Medienerziehung in der digitalen Welt. Grundlagen und Konzepte für Familie, Kita, Schule und Soziale Arbeit [Media Education in the Digital World. Foundations and Concepts for Family, Kita, School and Social Work], Dr. Stephan Dreyer writes about media education from a constitutional point of view.

Dreyer, S. (2019): Rechte von Kindern und Jugendlichen, Elternprivileg und Wächteramt des Staates: Medienerziehung aus der Perspektive der Verfassung [Rights of Children and Adolescents, Parental Privilege and Guardianship of the State: Media Education from the Perspective of the Constitution]. In: Hajok, D. / Fleischer, S. (eds.): Medienerziehung in der digitalen Welt. Grundlagen und Konzepte für Familie, Kita, Schule und Soziale Arbeit [Media Education in the Digital World. Basics and Concepts for Family, Kindergarten, School and Social Work]. Stuttgart: Kohlhammer, pp. 86-102.

The complete volume can be ordered on the publisher's website.

Medienerziehung aus der Perspektive der Verfassung

In the volume Medienerziehung in der digitalen Welt. Grundlagen und Konzepte für Familie, Kita, Schule und Soziale Arbeit [Media Education in the Digital World. Foundations and Concepts for Family, Kita, School and Social Work], Dr. Stephan Dreyer writes about media education from a constitutional point of view.

Dreyer, S. (2019): Rechte von Kindern und Jugendlichen, Elternprivileg und Wächteramt des Staates: Medienerziehung aus der Perspektive der Verfassung [Rights of Children and Adolescents, Parental Privilege and Guardianship of the State: Media Education from the Perspective of the Constitution]. In: Hajok, D. / Fleischer, S. (eds.): Medienerziehung in der digitalen Welt. Grundlagen und Konzepte für Familie, Kita, Schule und Soziale Arbeit [Media Education in the Digital World. Basics and Concepts for Family, Kindergarten, School and Social Work]. Stuttgart: Kohlhammer, pp. 86-102.

The complete volume can be ordered on the publisher's website.

About this publication

Year of publication

2019

RELATED KEYWORDS

Newsletter

Subscribe to our newsletter and receive the Institute's latest news via email.

SUBSCRIBE!