Element 68Element 45Element 44Element 63Element 64Element 43Element 41Element 46Element 47Element 69Element 76Element 62Element 61Element 81Element 82Element 50Element 52Element 79Element 79Element 7Element 8Element 73Element 74Element 17Element 16Element 75Element 13Element 12Element 14Element 15Element 31Element 32Element 59Element 58Element 71Element 70Element 88Element 88Element 56Element 57Element 54Element 55Element 18Element 20Element 23Element 65Element 21Element 22iconsiconsElement 83iconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsElement 84iconsiconsElement 36Element 35Element 1Element 27Element 28Element 30Element 29Element 24Element 25Element 2Element 1Element 66

News Website, Search Engine or Social Media? Explaining Different Pathways to News Online

News Website, Search Engine or Social Media? Explaining Different Pathways to News Online

Im Internet gelangen wir über verschiedenste Wege zu Nachrichten. Etwa über Suchmaschinen, Social Media oder über die Nachrichtenseiten selbst. In einem Gastbeitrag auf dem Blog der Democratic Audit, einer unabhängigen Forschungs-Unit an der London School of Economics, zeichnen die Autoren Judith Möller, Robbert Nicolai van de Velde, Lisa Merten und Cornelius Puschmann diese Wege nach.
 

„[…] The first pathway is the simplest: directly visiting the homepage of a news outlet, for example the New York Times or the Guardian. We consider this pathway to be a routine behaviour. As we navigate online, we want to keep informed about current events from time to time. We have a general interest in news and are therefore inclined to head to a news site to keep abreast of current events. The second pathway to news is through search engines: someone is searching the web due to a specific information need (e.g. Where is the nearest dentist? Who will become the next Algerian president?) and then accesses news articles as part of a search result. Similar to routine access, users in this pathway find news through search because of an informational need, but in the case of search this need is much more specific. The third pathway to news is through social media. […]“
 
Der vollständige Artikel ist hier zu lesen.

Der Blogbeitrag bezieht sich auf das kürzlich erschienene Paper Creatures of Habit: Explaining Online News Engagement Based on Browsing Behavior.
 
 

Infos zur Publikation

Erscheinungsjahr

2019

ÄHNLICHE PUBLIKATIONEN UND VERWANDTE PROJEKTE

Newsletter

Infos über aktuelle Projekte, Veranstaltungen und Publikationen des Instituts.

NEWSLETTER ABONNIEREN!